vineri, martie 09, 2012

Ceva bun...

Când am intrat în campania celor de la Editura All, am ales o carte de reţete pentru copii pentru că sunt în pană de idei.
Sunt aproape trei ani de când îi gătesc în fiecare zi mesele piticului (mai puţin ultimele vacanţe şi poate vreo zece zile în care le-am lăsat pe cele două bunici să facă câte ceva) şi marele meu noroc a fost şi este că Mihul mănâncă fără să facă nazuri.
Nu ştiu ce zic mămicile cu copii mai mari dar eu duc lipsă de idei pentru mese care să fie sănătoase, să aibă ingrediente cât de cât uşor de găsit şi... să se facă şi repede că timpul nu mi-e prieten. Aşă că am luat la răsfoit cu speranţă cartea asta de peste 200 de pagini scrisă de doi dieteticeni pediatri britanici.

E structurată în cinci părţi: noţiuni de alimentaţie sănătoasă, primele alimente, perioada 1-2 ani, 3-6 ani şi în sfârşit o parte despre elaborarea meniurilor. Partea care mă interesa cel mai mult (3-6 ani) e şi cea mai consistentă şi recunosc că peste cea cu primele alimente (piureuri, piureuri, piureuri) am trecut mai repede.
Ce mi-a plăcut:
- că e organizată într-un fel uşor de folosit. Începând cu faptul că e spiralată şi stă usor deschisă pe blatul de bucătărie când încerci o reţetă şi ai nevoie de ea sub ochi (eu cel puţin) şi până la simbolurile care indică la fiecare reţetă conţinutul de ou, alune, fier, calciu, omega-3 sau daca nu contine lactoză, gluten, grâu sau e pentru vegetarieni. Plus că e trecut timpul de preparare şi felul în care poate fi păstrată (frigider, congelator, etc) şi pentru cât timp. Foarte anlgo-saxon mi s-a părut.
- că autorii par să încurajeze ingredientele sănătoase
- că e un capitol special despre gătitul împreună cu copiii
Ce mi-a plăcut mai puţin:
- o serie de ingrediente cam "britanice" adică nu tocmai uşor de găsit la un shopping normal în magazinele noastre
- o reţinere aş avea şi la reţetele de budinci cu câte două linguri de zahăr tos prezentate pentru vârsta de 6-7 luni când nu prea cred că bebe are nevoie de zahăr...
Am şi încercat una din reţete (una simplă, simplă aşa ca pentru mine :D) ca să văd dacă funcţionează: Crochete din legume fripte, de fapt legume tăiate bastonaşe, unse cu ulei de măsline şi băgate la cuptor. Timpul de preparer e de 45 de minute dar de fapt nu durează mai mult de 15 minute să le cureţi (evident cu piticul lângă tine - al meu strânge cojile de la legume, le pune într-un vas, adaugă apă şi face supă) după care nu ai decât de chibiţat pe lângă cuptor aşteptând să se facă.
În carte erau aşa:

Iar nouă ne-au ieşit aşa:
Le-am făcut într-o seară, piticului i-au plăcut deşi după vreo două-trei încercări din sfeclă (din care i-am mai dat eu să guste dar e drept că nu i-am gătit-o în mod obişnuit până acum) s-a întors la celelalte legume mai... tradiţionale. În general mi se pare că la vârsta asta (3 ani şi 4 luni, exact 40 de luni azi!) e mult mai puţin deschis la alimente noi decât era cu puţin timp în urmă.  Ce a "intrat" până acum, e bun intrat. Ce nu, vom vedea...
Mă obsedează şi o reţetă de batoane de muesli pe care am văzut-o în carte si pe care trebuie neapărat să o încerc. Probabil că multă lume n-are nevoie de reţetă ca să facă aşa dar eu funcţionez mai bine cu ceva scris în faţă. Vă spun cum au ieşit când le fac. :)
Postul  de sus face parte din campania vALLuntar iniţiata de Grupul Editorial ALL. Fiecare recenzie a unei cărţi valorează 15 minute de voluntariat ce va fi prestat de către echipa editurii. Fiecare comentariu referitor la carte sau la campanie mai adaugă 3 minute de voluntariat.

10 comentarii:

  1. foarte interesanta cartea pe care ai prezentat-o si chiar in perioada asta am multe cunostiinte cu copii mici si chiar bebelusi. O sa le-o recomand. Baiatul meu Vlad are aproape 12 ani, si sincer, si acum ma straduiesc sa-l fac sa manance anumite alimente. E bine ca incerci de acum sa-l obisnuiesti cu legume si fructe, pentru ca mai tarziu este tot mai greu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, sper sa reusim sa ne intilnim o data sa-mi povestesti din experienta asta de 12 ani! ;)

      Ștergere
    2. Mi-ar placea sa ne vedem. Pe la Bucuresti eu ajung mai greu dar daca tu ajungi pe acasa poate treci si prin Timisoara. Pe facebook ai nr. meu de telefon, suna-ma cand vii.

      Ștergere
  2. E foarte buna pentru idei de gatit, eu stau in fata calculatorului si ma gandesc ce reteta sa caut, ce sa-i mai fac mofturoasei de mancare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, si eu mai caut pe internet dar parca tot cartile imi plac mai mult :)

      Ștergere
  3. Da, tre' sa-m iau si eu o carte ca asta pentru inspiratie. Costin e mofturos rau, selectiv, e groaznic cu el la mese, desi suntem pe drumul cel bun fata de acum 2 luni cand manca doar lapte cu cereale la toate mesele, mai ceva ca la 5 luni, cand am inceput diversificarea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aici am avut noroc de pitic fara mofturi. Abia acu recent a inceput sa imi refuze anumite alimente, spre exemplu brocoliul care il minca fara probleme, acum cam strimba din nas la el...

      Ștergere
  4. Ah, stiu cartea, chiar mi-am regasit propriile opinii in multe dintre lucrurile pe are le-ai scris :D. Cel mai mult mi-a placut cum este organizata, f practic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact, la organizare puncteaza cel mai mult. Sunt curioasa cite retete voi face pina la urma in ea ca de aici ii voi putea masura pina la urma succesul :)

      Ștergere