joi, februarie 20, 2014

Ce n-am ințeles despre înscrierea la clasa pregatitoare 2014-2015

- N-am înțeles de ce au devansat cu mai bine de o lună calendarul de înscrieri (argumentul cu evitarea suprapunerii peste alte examene - evaluarea naționala la clasele II-IV  nu prea ține.Ieri, spre exemplu, când, potrivit calendarului anunțat, școlile trebuiau să fie deschise pentru a oferi informații, acest lucru nu a fost de facto posibil din cauză că era simulare de evaluare națională...)

- Dacă tot s-a devansat cu mai bine de o lună față de anii trecuți (pe noi ne-a luat prin suprindere deoarece calculasem ca mai avem ceva timp pentru vizitat școli și investigat argumente pro și contra), n-am înțeles de ce nu s-a anunțat măsura mai din timp... A fost publicat pe 12 iar procedurile pentru înscriere au început pe 17. Nici măcar inspectoratele de sector nu par să își fi revenit din șoc. Pe site-ul ISMB sector 2 sunt încă afișate astăzi (20 februarie) condițiile de înscriere pentru anul școlar 2013-2014. Inspectoratul școlar București s-a mobilizat mai repede și aici datele sunt actualizate.

- N-am înțeles de ce evaluarea psihosomatică a copiilor care nu au 6 ani împliniți la 31 august 2014 se poate face doar la sediul grădinițelor de stat în vreme ce copiii grădinițelor private trebuie să se deplaseze la sediul CMBRAE. De ce exact? Copiii de la grădinițele private nu au dreptul la aceleași servicii oferite de CMBRAE??? Mie îmi sună a discriminare, really. În anii trecuți, evaluarea s-a făcut pentru toată lumea la un singur centru decis pentru fiecare sector. Sincer, mi se pare mai echitabil așa...

- N-am înțeles de ce evluarea aceasta psihosomatică la care te prezenți totuși cu un copil de 5 ani, într-un mediu care nu îi este familiar, cu niște persoane străine (well, o grămadă de factori de stres după părerea mea), e învăluită într-un mare mister. Mă așteptam ca site-ul CMBRAE unde sunt publicate informațiile privind evaluarea psihosomatică să mă familiarizeze din prima, pe mine, ca părinte în primul rând, cu felul în care va decurge această evaluare: cât timp durează, cu câți evaluatori, cine sunt aceștia, care sunt așteptările și.... o mulțime de exemple. Ca să știu la ce să mă aștept. Nu am găsit nimic din toate acestea, nimeni nu a considerat necesar să publice așa ceva... Deci am făcut căutare și am identificat pe diverse site-uri o fișă cu criteriile de evaluare. Spre exemplu aici.
Dar nu am găsit și exemple concrete. Și oricum nu cred că ar trebui să explorez eu internetul după așa ceva ci ar trebui să mi se ofere astfel de informații.
Deci mâine mergem la vestitul CMBRAE și de-abia aștept să văd ce mă mai așteaptă acolo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu